Sigma_74, spoko ja tylko chciałem się upewnić jak to jest na pierwszej wymianie czyli przy pierwszych 90 kkm.
pasek rozrządu
Zwiń
X
-
sorrki za odgrzewanie tematu, ale temat paska rozrzadu jakos nie daje mi spokoju
przejrzalem wiele tematow na jego temat na tym forum i wszyscy pisza ze pierwsza wymiana rozrzadu zalecana jest przy 90tys km. zastanawia mnie teraz jak to sie ma do zapisow w ksiazce serwisowej?
Mam w Octavii silnik ALH, czyli zwykla 90KM na pompie i zapis w ksiazce ze wymiane rozrzadu robi sie przy 150 tys km. - ponizej zdjecie z ksiazki...
czy jest mi ktos w stanie wyjasnic w miare logicznie dlaczego zaleca sie wymiane rozrzadu juz po 60% przebiegu wskazanego przez producenta?Załączone pliki
Komentarz
-
-
Z tego co piszą w tym skanie to zależy od silnika, czyli czy masz PD (pompowtryskiwacze - 120k) czy diesla bez PD (150k) czy też benzynę (sprawdzaenie paska co 90k i potem co 30k test). Z tego co wiem, to TANIEJ machnąć co 90k km wymianę rozrządu niż wymieniać/remontować silnik. Ja kupiłem z około 190 tys. przebiegu, rozrzą był robiony na 90k i od razu (no, po miesiącu, jak kasy stało) zmieniłem rozrząd z pompą wody, żeby spokojniej spać......
Komentarz
-
-
qsin, Tak byla taka pewna seria ksiazek z takimi madrosciami :lol: Idiota ktory tlumaczyl ksiazki zaczal tez tlumaczyc cyfry :diabelski_usmiech
BTW. Kontrola rozrzadu polega na jego rozebraniu, bo stanu paska nie da sie skontrolowac nie zdejmujac Rolek tak samo, no bo niby tak sprawdzic czy rolka nie ma luzu.
Komentarz
-
-
Ja na przykład mam do wymiany jeden (podobno) popychacz i za jednym zamachem wymieniam :wszystkie szklanki,cały rozrząd (pasek ,napinacz i 3 rolki) oraz pompę wody.Wg. książki serwisowej pasek był wymieniony przy 102tys km(ASO) lecz tylko pasek i napinacz.Teraz mam 138tys i wolę wymienić wszystko niż póżniej się martwić o kolejnie części rozrządu.Gdzieś czytałem że paska rozrządu nie należy zakładać ponownie(dlaczego?).Jest takie przysłowie: "Jak dbasz tak masz" :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adamo64Gdzieś czytałem że paska rozrządu nie należy zakładać ponownie
Zamieszczone przez adamo64lecz tylko pasek i napinaczNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dobrygrzeswawaadamo64 napisał/a:
lecz tylko pasek i napinacz
tylko pozazdrościć wyobraźni "mechanikom" ad:
[ Dodano: Wto 13 Maj, 08 14:14 ]
No i jestem po wymianie rozrządu,pompy wody i co najważniejsze szklanek.Auto bez porówniana cichsze ,miękko pracuje.Mam przejechane 137tys.km i dwie szklanki były całkiem wpadnięte ,mechanik dziwił się że nie było ich słychać na ciepło.Wniosek jest jeden: kiepskie szklanki mamy w autkach że po tak małym przebiegu (jeździły na Mobilu 0W40) padły całkiem
Komentarz
-
-
U mnie w ksiazce napisali, ze wymiana rozzradu w VP jest po 120kkm.
Wymienilem przy 90kkm razem z pompa wody. Jedna rolk miala juz dosc dobrze wyczuwalny luz. 30kkm wiecej jazdy to juz by byla niezla ruletka :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez adamo64No i jestem po wymianie rozrządu,pompy wody i co najważniejsze szklanek.Auto bez porówniana cichsze ,miękko pracuje.Mam przejechane 137tys.km i dwie szklanki były całkiem wpadnięte ,mechanik dziwił się że nie było ich słychać na ciepło.Wniosek jest jeden: kiepskie szklanki mamy w autkach że po tak małym przebiegu (jeździły na Mobilu 0W40) padły całkiem
Wiec przebieg nie duzo wiekszy jak u ciebie. Moze jakas felerna partia? :roll:
Komentarz
-
-
w AGRze tez co 90k km?Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZiomalZamieszczone przez kminkw AGRze tez co 90k km?
p.s co do wymiany to ja wymieniam zawsze wszystko -pasek rolki pompe uszczelniacz wałka itp. żeby potem juz nie było trzeba tam zaglądać - no i oczywiście najlepsze cześci żeby zminimalizować ryzyko awariiChiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kminkbo gdzies widziałem że co 60k km chciałem sie upewnić
p.s co do wymiany to ja wymieniam zawsze wszystko -pasek rolki pompe uszczelniacz wałka itp. żeby potem juz nie było trzeba tam zaglądać - no i oczywiście najlepsze cześci żeby zminimalizować ryzyko awarii
Komentarz
-
-
thx juz wszystko wiemChiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
Komentarz
-
-
Takie małe zdziwionko:
Zbliża się 90tys więc teoretycznie czas na rozrząd. No więc auto do Jetronika na umówienie terminu a ci że rozrząd wymienia się przy 120tys. potem zwiedzanie ASO i każde podaje 120tyś (i cene około 2200zł) i wycieczka na miedzyrzecka.i ci podają że wymiana teraz cena z ich częściami (razem z pąpą wody) 1100zł (kupując części samemu w hurtowni wyszło by nieco taniej).
A najlepsza ciekawostka jest taka że książka serwisowa podaje że wymiana powinna nastąpić przy 150tys.O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ThundiTakie małe zdziwionko:
Pierwszy rozrzad zmienilem przy 90kkm, jedna rolka szumiala i po demontzarzy jedna miala juz wyczuwalny luz. Dotego pasek juz rozciegniety.
Wmienilem wszystko na ori z serwisu, na tamte czasy koszt jakies 600-700zl plus pompa wody 160zl regenerowana.
Teraz przy 180kkm zmienilem ponownie, tym razem na zaminik INA i pasek contiecha, pompa wody Ruviell. cena ~600zl za wszystko.
O ile na rolkach jakiegos wiekszego luzu nie bylo, to pask byl tez juz wyciagniety i nie obracal prawie wcale gorna rolka.
Wiec ja na twoim miejscu by zmienial i sie nie zastanawial.
A jezeli juz cos to zajrzal tam pod oslony i obadal napiecie paska.
Komentarz
-
-
Samiec, Wymiana teoretycznie już powinna się zakończyć więc chciałem to zrobić (inaczej bym nie jeździł i nie chwalił Autoexpresu) i zrobiłem. Cena 1100zl choć dało by się ją zbić bo ich części są troche droższe od cen np w hurtowni też nie jest jakaś wysoka (przy czym nie wiem jakie części oprucz pompy bo ta ma być Ruviell'a dają)
Jednak dziwi to że ASO pdaje 120tyś skoro nawet sama skoda (ta .cz) podaje 90tyś
ps. w książce jest informacja że przy 120tyś ma być w silnikach na pompowtryskiwaczach oraz w 6-io cylindrowych a przy 150tyś w silnikach bez pompowtryskiwaczy (a z tego co wiem to ASV jest bez pompowtryskiwaczy chyba że się myle no to wtedy książka też podaje 120tyś)O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Thundips. w książce jest informacja że przy 120tyś ma być w silnikach na pompowtryskiwaczach oraz w 6-io cylindrowych a przy 150tyś w silnikach bez pompowtryskiwaczy (a z tego co wiem to ASV jest bez pompowtryskiwaczy chyba że się myle no to wtedy książka też podaje 120tyś)
U mnie jest, ze 90kkm TDI PD, a 120kkm TDI VP.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SamiecMamy inne ksiazkiO ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
Komentarz